Angst og depression

Kom i balance og slip angsten

Angst og depression

Aflæs din score her:

16-24 -  I balance / Lavt niveau
25-36 - Mildt depressionsniveau – søg løsning i tide
37-50 - Depression – søg hjælp. 
51-64 - Alvorlig depression – søg hjælp / kontakt din læge.

OBS! Resultatet skal anses som vejledende og kan være påvirket af andre helbredsmæssige forhold m.m.

Voldsom hjertebanken, åndenød og en følelse af uforklarlig panik. Dette kan være opskriften på et angstanfald. Mange mennesker oplever ét eller flere angstanfald i løbet af livet. Ofte når man står i nye situationer, hvor kravene overstiger kompetencerne eller hvis man har været udsat for ubehagelige oplevelser i livet. Enten for nylig eller episoder i barndommen, der ikke er blevet behandlet. Tilstanden kan gøre, at man føler sig utilstrækkelig og stresset. 

Angst, depression og stress føles ofte ad. Ubehandlet stress kan nemlig udmunde i både depression og angstanfald.

Mennesker med depression har ofte en følelse af tristhed, tomhed, ligegyldighed og udpræget træthed. Det kan være svært at samle sig om selv de mindste opgaver i dagligdagen, som fx at stå ud af sengen.

Det behøver ikke at være sådan. Jeg kan hurtigt hjælpe dig til en bedre tilstand.

Angst og depression

Jeg tager udgangspunkt i forskellige værktøjer, afhængig af hvad der passer til dig og din situation.

Det kunne fx være:

  • Vi finder ud af hvorfor du har angst og/eller depression

  • Du får fokus på dét, der giver dig energi og dét, der dræner dig

  • Du bliver opmærksom på, hvad der gør dig glad

  • Du får fokus på, at bruge dit liv på dét, der giver mening for dig

  • Du får rådgivning omkring kost, motion, der hjælper dig i trivsel

  • Du får styrket dit selvværd

  • Du får øvelser til øget følelse af kontrol og glæde i hverdagen

Det sværeste som depressionsramt, er ofte at søge hjælpen. Men jeg lover dig, at du vil blive glad for at komme i gang. Med meget få sessioner vil du opleve en markant bedring og øget livskvalitet.

Angst og depression

Jeg tager udgangspunkt i forskellige værktøjer, afhængig af hvad der passer til dig og din situation.

Det kunne fx være:

  • Vi finder ud af hvorfor du har angst og/eller depression

  • Du får fokus på dét, der giver dig energi og dét, der dræner dig

  • Du bliver opmærksom på, hvad der gør dig glad

  • Du får fokus på, at bruge dit liv på dét, der giver mening for dig

  • Du får rådgivning omkring kost, motion, der hjælper dig i trivsel

  • Du får styrket dit selvværd

  • Du får øvelser til øget følelse af kontrol og glæde i hverdagen

Det sværeste som depressionsramt, er ofte at søge hjælpen. Men jeg lover dig, at du vil blive glad for at komme i gang. Med meget få sessioner vil du opleve en markant bedring og øget livskvalitet.

bubble