Angst & depression

Mon du også har set angstens grimme ansigt?

Angst viser sig på mange måder. Eksempelvis monstre, der viser sig i mørket. Følelsen af at være forfulgt. Følelsen af at fejle og alle kigger på. Følelsen af at blive kvalt. Svedige håndflader, hjertet der galoperer afsted, sortnen for øjnene, besvimelse mv.

Hvis du også oplever angst, vil jeg anbefale dig at få kigget på det. Hurtigst muligt.

Jeg hjælper dig med at forstå, hvorfor angsten er der. Den viser sig altid af en årsag – fx. fordi der er noget i din underbevidsthed, der ikke er blevet håndteret. Bare denne indsigt gør, at toppen af angsten er taget af og du får det bedre.

Dernæst hjælper jeg dig til at håndtere årsagen til din angst. Jeg giver dig konkrete værktøjer, som du kan bruge i din hverdag.

Jeg har i tidens løb haft mange klienter, som jeg med få sessioner, har hjulpet af med deres angst.

Depression – når det hele kan være ligemeget

Tristhed. Tomhed. Negative tanker og bekymringer. Manglende energi og lyst. Forstyrret søvn. Nedsat selvtillid og selvværdsfølelse. Ændret appetit. Koncentrationsbesvær.

Hverdagen kan virke uoverskuelig og du har måske mest lyst til at lægge dig under dynen og græde – eller bare lukke af for verden og sove. Hvis du kender disse symptomer fra dig selv, bør du søge hjælp. Hurtigst muligt.

Depression rammer af forskellige årsager. Det kan være stress, der ikke er blevet håndteret eller andre kriser i dit liv, som har påvirket dig. Fx. fra din barndom. Det kan være svært, at få en hverdag til at hænge sammen, når du er deprimeret. Derfor er det også extra vigtigt, at du søger hjælp.

Jeg har god erfaring med at hjælpe klienter til en god hverdag med glæde og trivsel. Jeg hjælper dig blandt andet med:

  • stresshåndtering
  • hvad giver dig glæde i hverdagen
  • dine værdier
  • få styr og struktur på dit tankemylder
  • konkrete værktøjer til at håndtere din hverdag
  • viden om depression og hvad du kan gøre for at hjælpe dig selv
  • teknikker til at arbejde med øget selvværd
  • og meget mere

Selvom det måske kan virke uoverskueligt, at søge hjælp når du er deprimeret, bør du gøre det. For din trivsel og dit helbreds skyld.

Ofte er det blot få sessioner, der skal til, for at du oplever en markant fremgang.