NLP salgspsykologi og salgsledelse

NLP salgspsykologi og salgsledelse

Hvad kendetegner en god sælger?

Der er mange holdninger til, hvad der kendetegner en god sælger. Jeg mener, at succesen i et salg kan opdeles således:

  • 80% af succesen i et salg, handler om sælgerens personlighed. Dvs. din mentalitet, din fremtoning, din væremåde, din troværdighed og din entusiasme.

  • 20% af succesen i et salg, handler om salgsteknikker

Vi kan have styr på nok så mange salgsteknikker – men hvis vi ikke formår at møde vores kunde ligeværdigt og give noget af os selv, vil vi gå glip af forretningen eller blot skabe kortvarige resultater. Det handler om at skabe gode kundeoplevelser, så vores kunder køber mere, er loyale og anbefaler os til andre.

 

NLP værktøjer, der styrker kunderelation

Ved hjælp af NLP’s værktøjer, bliver du klogere på dig selv i samspillet med kunden. NLP giver dig gode forudsætninger for at træne de 80% som handler om personlighed. Her vil du blandt andet opnå indsigt og træning i: 

  • Assertiv kommunikation

  • Skab sympati og tillid i mødet med kunden

  • Træning i matching og mismatching (kropskrog, tonalitet, sprogbrug mv.)

  • Positiv intention – forstå motiverne bag kundens adfærd

  • Håndtering af konflikter

  • Indvendingsbehandling på en anerkendende måde

  • Bevidst om egne holdninger og overbevisninger og rykke dem, der hæmmer

  • Håndtering af forskellige kundetyper (DISC)

  • Aktiv lytning

  • Forstå din kundes måde, at se verden på

  • Tidscirklen – planlæg og prioriter dine salgsindsatser

 Derudover vil der naturligvis være indsigt og træning i salgsteknikker, såsom eksempelvis:

  • Samtalens faser (struktur og effektivitet i kundemødet)

  • Behovsafdækning 

  • Aktivering af behov

  • Storytelling

  • Præsentation af løsning

  • Forhandlingsteknik

  • Afslutning / luk salget

 

 

Salgsledelse

Hvis din virksomhed skal lykkes, er det afgørende at der er en god leder i spidsen. Dårlig ledelse kan føre til stressede medarbejdere og dalende resultater.

Jeg træner lederen i værktøjer, så som:

  • Hvad kendetegner en god leder og lever du op til det?

  • Anerkendende feedback

  • Feedback modeller

  • Prioritering af ledelsestid

  • Sparring omkring 1:1 samtaler med medarbejderne 

  • Driftsfælden – hvordan undgår du at drifte for meget

  • Strategisk tankegang

  • Kulturen på arbejdspladsen

 

 

Mig som NLP salgstræner 

Jeg har arbejdet med salg og salgsledelse i over 20 år.  Både som medarbejder, som leder, som forretningskonsulent og som underviser. 

Via en anerkendende og struktureret tilgang, har jeg gennem tiden hjulpet adskillige mennesker og virksomheder til øget salg, større kundetilfredshed og flere nye kunder. Jeg har trænet både ledere og medarbejdere og været med i deres dagligdag. 

Jeg er uddannet NLP coach, supervisor og psykoterapeut fra Dansk NLP Institut og kombinerer mine erfaringer med salg med mine erfaringer inden for psykologien. Du får derfor det bedste fra begge verdener.

Jeg tilbyder både undervisning og konkret salgstræning, hvor jeg deltager som supervisor. Jeg overværer således dit møde med kunden og giver dig efterfølgende feedback og sparring, så teori omsættes til praksis.

Jeg er certificeret i DISC og tilbyder, som supplement, udarbejdelse af personlige DISC profiler, der fremmer forståelsen af gruppedynamikker i virksomheden. Derudover fremmer det forståelsen af egen rolle som sælger samt håndtering af kundernes forskellighed. 

Du er velkommen til at kontakte mig for at høre nærmere.

Se også mere om Personlig Effektivitet som er med til at skabe en god struktur for salget.

 

NLP salgspsykologi og salgsledelse

NLP værktøjer, der styrker kunderelation

Ved hjælp af NLP’s værktøjer, bliver du klogere på dig selv i samspillet med kunden. NLP giver dig gode forudsætninger for at træne de 80% som handler om personlighed. Her vil du blandt andet opnå indsigt og træning i: 

  • Assertiv kommunikation

  • Skab sympati og tillid i mødet med kunden

  • Træning i matching og mismatching (kropskrog, tonalitet, sprogbrug mv.)

  • Positiv intention – forstå motiverne bag kundens adfærd

  • Håndtering af konflikter

  • Indvendingsbehandling på en anerkendende måde

  • Bevidst om egne holdninger og overbevisninger og rykke dem, der hæmmer

  • Håndtering af forskellige kundetyper (DISC)

  • Aktiv lytning

  • Forstå din kundes måde, at se verden på

  • Tidscirklen – planlæg og prioriter dine salgsindsatser

 Derudover vil der naturligvis være indsigt og træning i salgsteknikker, såsom eksempelvis:

  • Samtalens faser (struktur og effektivitet i kundemødet)

  • Behovsafdækning 

  • Aktivering af behov

  • Storytelling

  • Præsentation af løsning

  • Forhandlingsteknik

  • Afslutning / luk salget

 

Jeg vil gerne hjælpe dig
– så send mig en besked

Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe på 31 26 05 54
– jeg kan dog være optaget med en klient

Beskyttet af reCAPTCHA | Privatliv - Vilkår
bubble